gamla vänner

Gamla vänner är som fint porslin - man tar fram det sällan men varje gång njuter man lika mycket av det!!
Det var verkligen kul att träffa min fina vän Deborah igår! Vi satt på Indigo och prata. Debbi följde med till hammarland och där fortsatte snattret långt in på natten - skönt att få babbla lite! Det är det jag tycker är så kul med vissa gamla vänner, fastän man inte träffats på länge så behöver man inte bara prata minnen utan man kan prata om livet just nu och ändå så känns det som att det inte alls var länge sedan man sågs. Ibland funderar jag på hur mycket jag egentligen har gemensamt med en vän när det enda man pratat om är gamla minnen under en träff? Visst ska man minnas och skratta men det är ju livet just nu som är mest intressant - eller hur?!

Idag följde jag med mamma och mormor till kyrkan - ett ganska kul möte faktiskt, lite annorlunda. Sedan var det bara att stiga på VikingLine och åka till Åbo. Satt och läste på tent, känns ok.

Nyduschad sitter jag i sängen och kollar på tv - känner att det blir en tidig kväll ikväll. Ser fram emot att få snattra med Jenny imorgon - munnarna våra går i ett efter en praktik -kul!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelieisaksson

det är de små tingen som gör livet värt att leva

RSS 2.0