tåget.

Det är ganska trevligt att ta sig fram med tåg. Jag tycker det går snabbt, smidigt och gungar en sådär trevligt till sömns efter någon timme. X2000 är ju förstås att föredra för då går det ännu snabbare och det är kul! Det som känns tråkigt är när man betalar relativt mycket pengar och stiger in i ett gammalt ruckel till tåg, stolarna småläskiga och en massa smuts överallt! trist! Men jag är inte den som klagar :)

Det roliga är också att man får se så mycket under resans gång. Olika platser. På några stopp tänker jag "Oj vilken trevlig ort eller "stad", här kanske man skulle kunna bo" eller så blir det "usch vilken håla, hur kan man vilja bo här???". Men det är intressant att se sig omkring - se lite av landet man bor i nu.

En annan sak som får tiden att gå på tåget är att lyssna på de andra passagerarna. De pratar med varandra eller i telefonen, mycket intressant. Att se vad människor reser i för utstyrsel är också kul. En tjej satt men sin kille (?) och hon liknade en ljushyad och blond Penelope Cruz (jo på riktigt), jättevackert ansikte. Tyvärr hade hon på sig en lite för stor läderjacka och militärbyxor - ingen kommentar. Jag kunde inte låta bli att avundas hennes perfekta hy. Inte en prick, inte ett ärr, endast fin persikohy. Åh, jag avundas alltid de som har vacker hy. Min ärrade hy kan jämföras med en gropig väg i afrika....

Japp, tiden flyger fram...någorlunda i alla fall. Nu är jag på plats. Har en tvättmaskin på G, har balkongdörren öppen, tv:n på och så mycket mer aktivitet blir det nog inte för idag.

Imorgon kommer mitt ♥ hem!!!
(och Tores el)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelieisaksson

det är de små tingen som gör livet värt att leva

RSS 2.0