tacksamhet

Idag känner jag tacksamhet över allt jag har! Speciellt jobb. Jag träffade en man utanför vår icabutik (ja, jag är tydligen väldigt lätt att prata med..haha) och vi började prata, han hörde att jag inte kom "härifrån". Det visade sig att han varit utan arbete i över ett år och han trodde inte att han skulle lyckas få ett. Han hade jobbat i 25 år och tyvärr gick det företaget i konkurs förra året. Stackarn. Så idag är jag extra tacksam över att jag har en utbildning och ett jobb!

Tyvärr i dagens värld - inget arbete - inga pengar - ingen trygghet.

Nu packa för att lämna Grums och åka till Åland. En vacker dag även idag! Ser inte fram emot att resa i detta fina, varma väder....vill hellre sitta ute och njuta.

NJUT AV DAGEN, LIVET, FRIHETEN! ♥



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelieisaksson

det är de små tingen som gör livet värt att leva

RSS 2.0