livet i bruksorten

Jobbet börjar så småningom rulla. Jag står fortfarande som ett fån ibland och funderar vad läkaren vill att jag ska göra och var de grejer som jag ska fixa finns m.m. Men sakta går det framåt (hoppas jag haha). Det är ju tur det :) Är väldigt glad över att vara på den arbetsplatsen. Finns mycket som är positivt och saker som går att utveckla och förbättra, vilket är kul!

Kom precis hem från en rundvandring som Johan hade anmält oss på. En rundvandring på bruket. Vi gick ca 1,5h runt på frabriksområdet. In i diverse byggnader och runt stora bamse maskiner. Såg kanske 1/4 del av bruket på den tiden. Det var väldigt intressant. Under hela tiden hade vi vita hjälmar, skyddsglasögon och hörlurar så att vi kunde höra vad han som berättade sa (han gick med mick). Kände mig verkligen liten och sårbar. Som en liten myra verkligen. Maskinerna är så stora och slukar ju hela träd!! De blir ju till flis som blir till massa som blir till papper och sen skickas iväg runt om i världen. Enkelt eller hur?! Haha...nåja...Förstår varför Johan har fullt upp att hålla koll på hela produktionen och varför en runda kan ta upp till 3-4h när han går och undersöker....japp, det var kul helt enkelt!

Just nu händer det något väldigt typiskt svenskt (tror jag). De har nämligen utebingo eller bilbingo här på en skolgård. En man står och ropar upp siffror i en megafon och hela Grums kan säkert delta i bingot...Konstigt tycker jag, lite roligt och charmigt också kanske...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelieisaksson

det är de små tingen som gör livet värt att leva

RSS 2.0