på utflykt



Steg upp 08 imorse...ja, på min lediga dag. Men det var lika bra att masa sig upp när jag ändå var vaken tyckte jag. Det regnar idag. En dag varje helg har det varit sämre väder. Lite tråkigt när jag endast är ledig på helgerna. Men dåligt väder är ju också skönt, då kan jag gå runt och slappa, ligga och vila i soffan m.m. med gott samvete.

Tvättmaskinen snurrar idag. Det blir crepes/plättar till middag, både med svamp/skinkfyllning & m. glass+jordgubbar!

Jag har hunnit åka ut på en utflykt också här på förmiddagen. Jag måste köra en sväng med bilen för att bromsa bort lite rost från bromsskivorna (tro inte att jag kan något om bilar i övrigt). Då åkte jag till Grums kyrka bl.a. En jättefin kyrka med en av de finare kyrkogårdarna jag varit på. Det var som en liten park. Det var bara jag där. Lugnt och fridfullt, fåglarna kvittrade, regnet började komma ner lite smått.... rogivande och vackert.





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelieisaksson

det är de små tingen som gör livet värt att leva

RSS 2.0