+

Idag har jag varit trött. Skrev ett inlägg som var väldigt negativt och stressbetonat, när jag började skriva här (för länge sen nu) så bestämde jag att jag skulle ha en positiv sida, vända det negativa i livet till det positiva, försöka i alla fall. Negativa och deppiga människor finns det redan så många av så en sådan orkar jag inte vara - jag är inte en sådan person - det är inte jag. Fortfarande vet jag inte riktigt vad som är jag men än så länge är jag ganska nöjd med mitt jag.
Så jag svänger på det negativa och säger såhär: Snart är det fredag och jag ska njuta av helgen, fastän det kanske blir mycket skolarbete ändå. Under veckan har jag varit på praktik på dagarna och pluggat på kvällarna. Därför börjar jag bli trött MEN jag har fått mycket gjort och jag har lärt mig mycket. Min inre stress har minskat, om inte så mycket men lite i alla fall och det är alltid ett plus. Min älskade kommer hem imorgon och det är också positivt såklart. Så summan blir att det finns en hel del positiva saker ändå vid sidan av det tunga, stressiga och kyliga...
Livets gåta
finns endast en lösning
Din egen


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelieisaksson

det är de små tingen som gör livet värt att leva

RSS 2.0