Mycket - som vanligt

Flytten från Åbo till Åland gick smärtfritt, förutom lite träningsvärk. Vardagsrummet i Åbo är nu möblerat som ett hotellrum med säng, tv, fotölj och ett bord. Annars är lgheten tom.

Min praktik har börjat - med en rivstart men det gör de oftast för mig. Lyckas komma en sådan dag då det händer något ovanligt eller mer stress än vanligt. Men det är okej, man vaknar till liv. Jag trivs verkligen på barnrådgivningen. Det är intressant och kul att få följa med de små livens utveckling och de stolta föräldrarna. Mycket att tänka på och reflektera kring men så är det när man arbetar med människor. De flesta lämnar ofta en liten tanke kvar hos mig :) och barnen är ju underbara!

Har förstås mycket i skolan också, vid sidan av praktiken. Men det går väl bara jag ger mig på att få allt färdigt! En spark i baken är aldrig fel när motivationen tryter när det handlar om skriftliga arbeten...

Väntar på att den ljusare och varmare tiden ska komma snart...tungt att stiga upp tidigt när det är mörkt. därför är sommaren så härlig. Åhh längtar...den underbara daggen, doften och den värmande solen på morgonen...♥

hopp



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelieisaksson

det är de små tingen som gör livet värt att leva

RSS 2.0