vacker förmiddag

En vacker förmiddag idag! Solens skimmer gör att livet också glittrar! Glädjen sprids i hela kroppen. Solen får gärna visa sig varje dag - jag behöver det! Jag har balkongdörren öppen (balkongen är förvånansvärt välisolerad). Jag sitter och lyssnar på vår(!)fåglarna som kvittrar glatt. Annars arbetar jag med utv.arbetet idag.

På morgonen har jag även lekt sekreterare. Jag har ringt en massa samtal, bl.a. till Fortum ang. val av el. Nu börjar man bli vuxen i alla fall, när man ska börja ta beslut om vilket elavtal man vill ingå. Blir ett samtal till imorgon då jag inte riktigt kunde bestämma mig om vilket som skulle vara mest lönsamt för oss (såklart fick jag beslutsångest - vad annat?)

Tagit en kort promme ner till kommunhuset. Höll på halka omkull Xantal gånger på vägen ner för backen. Gick och pratade med en mycket trevlig äldre dam. Massor massor av snö. Jag måste ta kort av lilla mig framför den enorma snöhögen utanför huset!

Nu fortsätta med allt, skola, tvätta, plocka ur någon flyttlåda till....osv. En vacker dag till alla!


Dagens reflektion: Eftersom jag gått igenom de tankar och reflektioner som kom fram under mitt diskussiontillfälle så började jag också reflektera, men inte om skolan eller jobb utan om mitt liv. Mitt liv före och mitt liv efter träffen(Johan alltså). Jag kommer fortfarande fram till samma slutsats - det skulle inte ha kunnat bli bättre. Jag hittade en bästa vän som älskar mig och som jag älskar över allt annat. Tillsammans klarar vi allt och finns för varandra i vått och torrt - precis som det ska vara för kärlekspar och bästa vänner! ♥


Kommentarer
Jenny

Va vackert skrivit om dig ocj Johan! Är så glad att du har honom, det är du värd! STOR kram!

2010-02-23 @ 20:27:16
svar

Tack ska du ha Jenny - du är en fin vän! Ibland måste man påminna sig om vad man egentligen har och hur betydelsefullt det är. Att inte ta saker och ting för givet. En STOR kram tillbaka!

2010-02-24 @ 08:32:55


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelieisaksson

det är de små tingen som gör livet värt att leva

RSS 2.0