on the road again...

Jag kanske inte reser till sydligare länder, på semester. Men jag får ju resa i alla fall. Ska vara glad över det, har klagat så mycket på att jag har suttit fast mellan Åland och Åbo, men nu får jag faktiskt röra på mig lite. Resa är dessutom trevligt när man kan ligga i en hytt och lyssna på skön musik. Jag hade sån positiv energi när jag steg av båten ikväll. Alla fyllon som skulle av båten och som stod och knuffades i bussen störde mig inte det minsta. Jag vände mig om och fick se ett sött litet barn sova lugnt i allt stohej - man kan inget annat än le mot ett sött litet barn! Inte ens allt slask på vägen hem till lägenheten kunde förstöra mitt humör. Men vilket träningspass! Mina fötter slaskade hit och dit, och väskan blev tung att dra och den gled också hur som helst bakom mig...Jag kom fram hel och fin. Imorgon ska jag följa vädret och ta mina blommiga gummistövlar till skolan - så det så!


Bra service: Åkte buss från h.land idag och busschauffören skulle inte köra via hamnen. Blev förstås irriterad och tänkte på mitt kämpande med väskan i dagens väder. När jag skulle av så hade han pratat med en annan chaufför som skulle ner till hamnen för att hämta passagerare, så han väntade på mig. Jättebra service! Snäll busschaufför!

Nu njuter jag av te och snart ska jag njuta av en varm dusch och en stor, skön säng!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelieisaksson

det är de små tingen som gör livet värt att leva

RSS 2.0