vuxenvärlden


Vuxna har en tendens att säga åt barnen att bete sig, synd bara att de vuxna inte är så mycket bättre. Jag är glad över att ingen har sagt åt mig att livet är lätt eller rättvist, för det märker man ganska snabbt att det Inte är. Jag är ändå uppväxt med tankesättet att utgå från hela gruppen, så att man i alla fall strävar till rättvisa så långt det går. Det är mycket irriterande med de som inte bryr sig ett smack, som endast utgår från sig själva. Synd för dem eftersom vi som kämpar för rättvisa inte ger upp, för vi är också envisa. Det är också tråkigt att saker som ska funka smidigt måste vara en kamp... onödig slöseri med energi och tankeverksamhet.

Ska bli superduper skönt att få vila upp sig hemma på Åland. Tyvärr kan jag inte vara på ön över mellandagarna, jobbet kallar. Skulle gärna ha varit lite långledig... Men så är det ju.. på tal om livet ;)

Ska bli underbart att få skratta tillsammans med mina flickor och träffa alla nära och kära! Kan bara bli en bra helg!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelieisaksson

det är de små tingen som gör livet värt att leva

RSS 2.0