se upp

Det är inte alla som förstår sig på ironi. Eller så kan det vara jag som är dålig på att få fram ironin. Hur som helst hamnar jag ibland i lite lätt pinsamma situationer då människorna i min omgivning tar min ironi bokstavligt. Då kommer liksom inte budskapet fram, trots att jag skrattar efter min lilla replik som missuppfattas. Måste komma ihåg att inte vara alldeles för ironisk alldeles för ofta, det är inte alla som förstår sånt.

Idag tittade jag på första avsnittet av årets julkalender på Svt - måste följas! Barnasinnet finns kvar trots diverse vuxenpoäng man lyckats plocka på sig den senaste tiden, absolut. Mys att titta på det!

Imorgon är det torsdagen den 2a december för den som inte håller koll. Då jobbar jag kväll, vilket är ganska trevligt. Vi är få på jobb, det är lugnt i korridoren på vårdcentralen och stämningen är bra (som vanligt).
Livet i Grums är annars kallt och mörkt som i de flesta platserna i Norden. ca -14 idag, snö som knarrar när man går med sina alltför tunna fake-läderstövlar med dubbla sockor i. Ja, ungefär så.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelieisaksson

det är de små tingen som gör livet värt att leva

RSS 2.0