det bästa av två världar...

Har storstädat hela lägenheten. Nu väntar jag på att golven ska torka och passar på att reflektera lite...vara i stunden.

Åland = vattnet.
När jag får se vatten så tar det mig till Åland direkt. Vattnet som i höststormen kan vara så mörkt, vilt och skrämmande men som kan vara så blått, glittrande och välkomnande på sommaren.

Afrika = slätter
När jag kommer ut bland en massa åkrar och speciellt åkrar med gul säd. DÅ hamnar jag på den afrikanska slätten och väntar på att få syn på antiloper, zebror etc. Den svajande säden påminner om det torra gräset som gungar med vinden ute mitt i ingenstans...

Det är underbart att ha två hem som man kan färdas till ibland. I fantasin när det inte går praktiskt. Grums, Värmland kommer nog att vara skogen för mig...Den är alldeles speciell här på något sätt..Finns många sagor i skogen..

"Jag tror att jag blir en lite bättre människa varje gång jag vistas i skogen..."
Ernst

en skog i värmland någonstans





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelieisaksson

det är de små tingen som gör livet värt att leva

RSS 2.0