stå vid en brasa på en åker

Hade tänkt bojkotta Valborgsfirandet iår - orsaken är att jag inte kan fira på Vårdberget i Åbo med min studentmössa, champagne, mitt gull och andra härliga människor...Jag vill också ta ett glas vin (eller två) på ballen och kika på alla som går upp och ner för backen i sina halare, mössor och picknick korgar... Men nu vet jag faktiskt inte om jag ska bojkotta eller om jag ska gå tillbaka till mina åländska traditioner och grilla korv på en åker framför en stor brasa? Det är ganska lockande ändå - och mysigt att stå titta in i elden och prata med folk :)
Dagens praktikdag har gått med världens fart. Har fortfarande inte så mycket koll på allt som sker och alla papper som ska kopieras/skrivas under/arkiveras/skicka till företag/skicka till patient etc. Men det kommer.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelieisaksson

det är de små tingen som gör livet värt att leva

RSS 2.0