och så till slut

Du tror att du orkar hur mycket som helst...din energi kommer aldrig att ta slut----tills en dag, då känner du både i kropp och själ att du inte orkar längre. Du tänker "måste jag göra en sak till, måste jag ta ett steg till så svimmar jag"....Ungefär så kändes det för mig idag på e.m. Som turen är vet jag vad som ger mig min energi tillbaka - den friska luften och solens ljus. Jag bestämde mig för att ta en ordentlig promenad när Johan gick på fotbollsträning. Och det blev helt perfekt.

Jag gick längs med ån (min favorit runda). Solen sken, vattnet glittrade och det ÄR verkligen en sensommar kväll. En lätt bris, underbara dofter och jag ensam med mina tankar och batterier som laddas av sol och syre. Helt plötsligt befann jag mig utomlands, kanske på Kreta, i Turkiet?? Vet inte men det var underbart att promenera någonstans utomlands....

Sedan upptäckte jag mitt eget land, där jag befinner mig i. Många passar på och njuter av solen och den underbara sensommarkvällen med en kall öl elr cider längs med ån. Stadens (nästan) alla alkisar hittar helt plötsligt ut från sina gömmor och sitter i solen med sina vänner helan och halvan. Studenterna i sina färgglada halare och utklädda till tiger, björn, clown, prinsessa, katt m.m.m.m. invaderar staden med sina skratt och sina flaskor. Detta är mitt land, men det gör ingenting. Jag gick och log och tänkte "detta kommer jag att sakna när jag flyttar härifrån" och det stämmer säkert....

Fick mina batterin laddade....I´m ready to go...



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelieisaksson

det är de små tingen som gör livet värt att leva

RSS 2.0