jag har tur

Man kan lätt glömma bort att fråga en person som mår bra, som är lycklig och harmonisk hur den personen mår. Jag erkänner att jag kan glömma denna viktiga fråga eftersom man oftast frågar en person som ser ledsen, trött eller nedstämd ut. Ibland kan även jag känna att jag är den där bortglömda personen. Jag är en positiv, lugn och harmonisk person som oftast inte tar saker på för stort allvar och lever efter mottot att det ordnar sig. Därför blir jag så lycklig när min vän Mia säger att hon finns om det skulle finnas något som är jobbigt..tack!
Fastän man mår bra, trivs och känner sig nöjd över sin situation mm. så skadar det inte att någon visar den där omtanken som man visar till de som annars ser nedstämda och ledsna ut..De som har det bra ger (hoppas jag) till de som inte har det så bra och inte mår så bra. Men för den skull betyder det inte att man inte vill höra eller känna lite omtanke för att orka ge mer..eller hur?! Mer omtanke till alla tycker jag, mer komplimanger och uppmuntran! Tycker att vi borde bli bättre på det.

Summa sumarum
Jag har sån tur som har fått så fina vänner som frågar hur jag har det fastän jag har det bra, jag har en underbar sambo som ger mig tonvis med kärlek varje dag och en familj som bryr sig om mig!

Idag kan jag se ljuset i tunneln ang. mitt arbete också. Det känns super!

*Solen skiner och dagen ser ut att bli fantastisk!*


Kommentarer
mia

Självklart!

Oftast är man aldrig bekymmersfri. Människan har alltid något att grubbla över och vad det än må vara så kan man behöva få ventilera det. Jag kan inte hålla bekymmer innanför mig för då spricker jag. Så det är bara att plingelinga när som helst och jag lyssnar tills öronen blöder om så är för jag vet du skulle göra samma sak.

KRAM!

2009-09-15 @ 14:17:32


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelieisaksson

det är de små tingen som gör livet värt att leva

RSS 2.0