harmoni - panik

Just nu är det antingen så att man känner lugn och harmoni eller så har man panik. Inför inlämningen av ex.arbetet på fredag. Vi har fått info. om alla som ska ha ett x av våra arbeten och vem som är granskare m.m. För mig känns det lugnt. Kommer att skriva ut allting imorron och lämna in på fre. f.m. Äntligen blir jag fri!! (tills utvecklingsarbetet ska skrivas...men det är ett senare kapitel i denna bok)

Hur gick det med mitt finska abstrakt? Jo, för det första fanns det ingen som egentligen skulle kunna skriva det åt mig (konstigt i och med att de flesta i min omgivning är tvåspråkiga), frågade ingen rakt ut heller för den delen...hehe.. För det andra tyckte jag att det vore konstigt att tvinga skribenten att skriva ett abstrakt på ett språk som han/hon inte behärskar --- bla, bla, o.s.v. jag slipper i alla fall. Enl. lärarna är min situation ett "unikt fall" - detta tror jag dock inte alls på eftersom det finns utländska studeranden som skriver ex.arbeten här också...så det ser jag bara som rent bull...Men hur som haver så slutet gott allting gott.

Firas med bio på fredag - på dagen! Länge sen jag gick på bio på dagen, det är helt annorlunda, som att ha två dagar i en...? Vad menar jag riktigt?! Hjärnan börjar bli lite snurrig faktiskt men än är det inte över..har ju resten av året kvar och här närmast ännu ett inlämningsarbete och ännu en produkt...Åh, mina lärare älskar ju inte alls att vi ska producera produkter..blir min tredje??

Bakat bröd, tvättar, ska stryka lakan (snart), haft ansiktsmask och ska slänga mig i soffan senare och glo på lite Idol!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelieisaksson

det är de små tingen som gör livet värt att leva

RSS 2.0