den onda anden

Rättar mitt arbete. Ska få det att flyta lite bättre så att läsaren slipper "snubbla". Kaffet är klart. Efter uppdrucken mugg, upphängd tvätt och en klädd tjej bär det av till gymmet och senare lunch. Är lite trött och seg i kroppen men ska göra mitt bästa på gymmet. Känns alltid bra efteråt i alla fall.

Fortfarande ett frågetecken kring mitt arbete: Vem vill skriva mitt finska abstrakt? För det vet vi ju alla att det kan ju inte jag, jag vet inte ens hur man beställer kebab på finska fastän jag bott här i tre år... Förhandlar att jag ska få slippa det men min lärare är inte så förstående, hon har ett "evil eye" mot ålänningar tyvärr och detta är hon inte så blyg med att poängtera - vi ska inte få komma undan minnsan. Har en vecka på mig att lösa detta. haha..tänk att detta språk ska hänga över mig som en ond ande...det börjar ju bli lite komiskt.

Ha en bra dag!


Kommentarer
Catta

Är det alltså nåt som kan liknas med ett språkprov så ska du vara befriad från det, just tackvare att du är ålänning.

Ha en skön helg!:)

Kram

2009-09-18 @ 13:32:23
svar

Det är ett helt vanligt abstrakt/sammanfattning som finns före alla arbeten...är egentligen bara att översätta rakt av det svenska men ngn ska ju göra det också..får se hur det går. Ha en skön helg du med!! Kraam

2009-09-18 @ 17:07:52


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelieisaksson

det är de små tingen som gör livet värt att leva

RSS 2.0