Ta hand om Dig

Idag är det rått, kallt och mulet ute MEN det ska inte få förstöra dagen. Pängar har spenderats idag. Jag har spenderat mest på godsaker som ska ätas ikväll. Jag gick på stan och passade på att ta mig en vända genom marknaden. Till middag blir det rökt Abborre, ugnsrostade morötter och smörstekta Kantareller. Vem vill inte ha det?! Köpte Åländska äpplen också, från Vårdö som smakade fräscht och gott, äppelpaj imorron! Idag ska jag bara njuta och ta hand om mig själv! Förstår inte dem som inte vill vara ensamma? Det är ju så oerhört skönt och underbart att bara få rå om sig själv en stund!

Ta hand om Dig genom att:
  • Tro på dig själv → du får bättre självförtroende och bättre självkänsla
  • Ät mat för både kropp och själ
  • Motionera för att få kroppen pigg och stark. Dessutom utsöndrar du adrenalin, endorfiner m.m. som höjer    humöret!
  • Ha ett intresse som inspirerar och motiverar dig. Det kan vara vad som helst!
  • Ge dig själv uppmärksamhet och tid
  • Ha mål i livet, stora som små
  • Unna dig drömmar och fantasier
  • Se på livets missöden som lärorika stunder som gör dig till en stark och erfaren person som klarar av utamningar!
  • Ha kärlek i ditt liv - bra familjerelationer, vänner, förhållande
  • Ha passion i livet

Endast ett fåtal saker, men tycker att de är de viktigaste för att man ska må bra och känna sig tillfredställd med livet. En liten påminnelse till både mig själv och andra - hitta balansen i tillvaron :)


Kommentarer
mia

Låter mumsigt!

När man är ensam jämt , sover ensam varje natt - då är det inte ett dugg skönt längre. Speciellt inte när man tänker på ngn man älskar 24/7 men detta är ju bara jag.

Bra att du trivs ensam gumman!

Kramisar! Bra tips också håller med!

2009-10-25 @ 00:35:27
Emme

Ja det är ju klart att det blir för mycket ensamhet i längden. Men då är det ju bra att ha vänner att umgås med, vilket du verkar ha i alla fall :) Jag umgås med två personer i åbo, Johan och Jenny..haha.. Kram på dig!

2009-10-25 @ 10:55:51


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelieisaksson

det är de små tingen som gör livet värt att leva

RSS 2.0