nyttig reklam

Go´förmiddag!
Måste bara göra reklam för brödet som jag bakar hela tiden - Hurtbulle. Det är nyttigt, saftigt och gott! Jag håller mig mätt hela förmiddagen i skolan på bara En skiva bröd med skinka och ost på. Finns inget annat på morgonen som håller mig mätt lika länge som en skiva Hurtbulle. Namnet säger säg självt att det är ett superbröd. Magen tackar också för att det får smälta detta bröd :) Här är receptet för den som är intresserad att prova på något gott och nyttigt.

Hurtbullebröd
- ett bröd                                                         

Ugnen på 200°

2 dl Havregryn  (el. Pirkkas fyrkorsflingor)
5 dl Halv eller helgrovt vetemjöl
1 dl Krossade linfrön
1 dl Russin
1 dl Hackade nötter
2 tsk Bikarbonat
1 tsk salt
½ dl Lingonsylt
½ dl Honung
4 dl Turkisk yoghurt (naturell)

Blanda alla ingredienserna i en bunke. Det ska vara en kletig massa. Häll över allt i en smord brödform.
Sätt in formen på lägsta nivån i ugnen. Efter 30 min, sätt aluminiumfolie över brödet. Låt det vara i ugnen 30 min. till. En timme efter att du satt in brödet, ta ut brödet ur ugnen och ur formen, låt det ligga och vila under en kökshandduk tills det svalnat. Ät och Njut!

Tips! Skär färdiga skivor och sätt i fryspåsar. Ta fram ur frysen kvällen innan och du har färskt bröd varje morgon!




Kommentarer
emilia

emi! det är kul o läsa din blogg med jämna mellanrum! man blir glad i tanken =). Måste bara få kommentera detta bröd! Absoluta favoritbrödet att baka och att äta! Älskar det! =) Kram emilia

2009-11-03 @ 21:14:22


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelieisaksson

det är de små tingen som gör livet värt att leva

RSS 2.0