Positiv energi

Åbo-Åland-Uppsala-Åland-Åbo helgen var jätteskön. Precis vad jag behövde. Fick underbar energi av min härliga släkt som pratar helt oavbrutet i munnen på varandra och frågar precis vad som helst av vem som helst. Det bästa av allt är att alla har ett stort hjärta och är verkligen intressedare av hur det är med alla. Kul var det att vara hos syster också, fick träffa två av deras vänner som ska komma på bröllopet i sommar. Fint!♥








Lillis och S.N.A.K.E (det är en förkortning av hans riktiga namn som jag inte kommer ihåg.)

Jag upplevde en mycket intressant workshop igår. En amerikan som var här och föreläste om hur man får kroppen att bearbeta trauma. Vi låg alla och skakade på golvet..haha..låter kanske konstigt men det var det inte. När musklerna ansträngs så börjar man skaka och skakningarna sprider sig från muskel till muskel. De muskler som är spända så skakar loss spänningen. Det man vill åt är de djupt sittande musklerna i kroppen, inne i bäckenet, längs ryggraden och uppåt. De muskler som du själv egentligen inte kan komma åt och påverka. Jag blev så avslappnad efter de två övningarna vi gjorde, det kändes så skönt! Detta ska jag göra nu och då hemma :) Har lite träningsvärk i skinkorna idag eftersom vi satt mot väggen för att trötta ut benmusklerna för att få igång skakningarna...Kul att få vara med om lite annorlunda och nya saker!

Det är "Galna Dagar" på Stockman i Åbo igen. De håller på till lör. Jag kommer att ta mig en sväng ner på stan här någon dag, så klart. Man måste ju passa på när vissa saker faktiskt är billigare! Det är både kul och frustrerande med alla "galna" typer som trängs och armbågar sig fram, men det får man ta.

Fastän det är mycket just nu så har jag en positiv stress i kroppen, jag känner att "det här klarar jag av". Allt runtomkring är nästan för bra - men det känns härligt!




Kommentarer
mia

Tack för dina fina ord i min blogg! Värmer! Saknar dig så mycket :( Du är så fin min bästis! GULLIGA katter!!!! Lillis ser ut som Ruffe fast e mindre.

Pusssssss!!!

2009-10-08 @ 08:14:55


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelieisaksson

det är de små tingen som gör livet värt att leva

RSS 2.0