Åbo-Åland-Uppsala

Igår var en trevlig dag. Jag fick mycket gjort och skomakaren var jättebra, trevlig och duktig. Klackade om mina stövletter så fint, så fint och bara för 11 e! Det tyckte jag var ett bra pris och fort gick det också, medan jag gick på stan!

Träffen men Janica var lika trevlig som vanligt. En kaffe och massor av prat om allt mellan himmel och jord, gammalt och nytt.

Båtresan till Långnäs var som vanligt, lång, tråkig och kylig. Det var en hel hög med utbytesstuderanden som var på kryssning också så det var livat, spec. i tax-freen. Men hem kom vi och sovit gott i vårt gamla, härliga hus har jag gjort.

Idag vinkade jag adjö till gullet då han ska vara på en stuga med 7 andra män och fiska hela helgen. Jag har studerat flitigt och inte ens varit ut ännu... Har varit konstigt väder här, moln, sol och hagel och allt på samma gång?Konstigt. Snart ska jag till mormor på middag och sen är det ju kalas ikväll. Kul! 

Imorgon blir det Uppsala! Ska hälsa på Corrie och Henrik + katterna!!


Kommentarer
jenny

Så det blev Uppsala, kul! Själv njuter jag till max av att vara hemma, älskar hösten här! Ha de bra, vi ses på tisdag! Kram!

2009-10-03 @ 10:49:15


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelieisaksson

det är de små tingen som gör livet värt att leva

RSS 2.0