träna & känna

I sommar, när jag har fått min examen så ska jag kunna arbeta på en mödrarådgivning. Intressant tanke det där. Känns väldigt långt borta just nu.
Jag är glad att vi har praktik för det är inte det lättaste att hitta lilla grynet långt inne i en annan persons stora mage...De späda mammorna är ju förstås lättare för deras magar är det enda som sticker ut, men alla är vi ju inte smala och små så det är bra med träning. Kul är det i alla fall att stå känna var huvudet är och sen blir babyn irriterad för att man är där och klämmer och så får man sig en spark i handen...sött. Att lyssna på hjärtljuden är också underbart, spec när man ser lyckan i föräldrarnas ögon när de får höra att deras lilla mår bra där inne...Mycket att prata om är det i detta arbete. Men det är ganska logiska saker. Det gäller nu bara att få det strukturerat så att jag inte helt pladdrar på som en nervös dåre när jag ska ta emot besöken...det vill jag ju inte. Jag vill ha allt på grej före jag sätter mig på den stolen och ska börja svara på frågor och ge en massa info. Men det kommer.

Igår var det core och idag har jag ont i rygg och axlar, konstigt nog inte i baken eftersom vi tränade den som galningar.

Snart är det mat hos min kära mormor. Promenad blir det senare ikväll, är beroende av frisk luft nu, måste ha det varje dag annars blir jag irriterad och rastlös. Imorgon anläder min sötnos!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelieisaksson

det är de små tingen som gör livet värt att leva

RSS 2.0