obetydligt men ganska kul

Dagarna går och helt plötsligt fyller man år. Bara sådär, helt plötsligt. Det är mysigt att fylla år. Men i år tycker jag att siffran är helt obetydlig - 23?? Vad betyder det? Egentligen inte så mycket förutom att jag blir äldre och ska anses vuxen..eller?

Dagen har varit lite extra. På fredag ska hela tjocka släkten hit på kalas, det ska bli kul! Det verkar som att alla tycker att november är tråkmånad för helt plötsligt har nästan alla passligt att kalasa lite!

Grejar på och hänger inte med riktigt (som vanligt, börjar bli ett mantra) varken i kroppen eller i själen. Men ännu en sak har jag fått gjord. Bara det tråkigaste kvar som jag skjutit upp under en längre tid nu....suck. Jag vet att det kommer att gå snabbt bara jag börjar men det är just det...att börja.

Men imorgon kommer gulle! Jag hade en underbar helt i Åbo förra helgen. Missade båten på söndagen, betalade pängar till sjöss...fick ta kvällsfärjan istället...kan säga att det blev lite kaos när Johan väckte mig och sa "Gulle, jag tror inte att det blir någon resa för dig idag..." kl. var 08.30, båten går 08.45. Så kan det gå. Jag fick njuta av ännu en dag med mitt guldkorn och soligt väder!

 

Grattis till mig på dagen! En fin dag fastän jag har ont i min kära vän visdomstanden som tandläkaren vill att jag ska ta bort...det sa hon idag. Jag blev rädd.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelieisaksson

det är de små tingen som gör livet värt att leva

RSS 2.0