Från spökstaden..

 


Jag vill verkligen inte vara nedlåtande eller elak mot dem som väljer att bo på Åland under vinterhalvåret, men jag skulle inte klara det. Ni är verkligen tuffa som orkar gå igenom Mariehamns enda "shopping"gata och samtidigt vara nöjda med de få butiker som finns.. Jag är imponerad. Jag ser en spökstad när jag närmar mig med bilen, ingen är ute och går, ingen är påväg någonstans. Var är alla? Jo, inne (tror jag?). Idag var de flesta också på fika, det var förstås fullt av fikasugna människor när vi skulle försöka hitta någonstans att slå oss ner.

Ålänningar är ett speciellt folk - jag är såklart stolt över att komma härifrån, ålänning som jag är, men ibland förundras jag över Åland och ålänningar, hur vi fungerar. Det blir väl så när jag bor borta?..

Fick träffa Sara-Li och Mia. Det var väldigt mysigt och avslappnande! ♥

Lördags kvällen spenderas ute på laaande....i Haaamland som man säger på åländska.

Förresten så rekomenderar jag verkligen de åländska systrara "Ulvens Döttrar"s nya skiva "En klunk av det blå"! Den är jättebra, åländska texter, musik och sång. Musiken är en blandning mellan fornnordisk, asiatisk, afrikansk folkmusik. En häftig blandning alltså med annorlunda instrument.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelieisaksson

det är de små tingen som gör livet värt att leva

RSS 2.0