miss

Gjorde en mindre miss idag. Jag skulle gå på en svenskspråkig föreläsning och skippa en finskspråkig, men den som jag trodde skulle vara svensk var på finska...opps...Tur nog satt min härliga klasskompis och tolkade föreläsningen åt mig, som så många gånger förut. Hon är verklligen supersnäll som tolkar helt frivilligt för att lilla jag ska förstå.

Blir gym och promenad idag. Ska bli jätte skönt! Verkligen härligt att gå ut och gå nu när allt är grönt och blommar, det är som en helt annan stad och det är en helt annan luft med underbara dofter.

Min söta Janica lämnar Åbo för sommaren idag. Vi hann med lunch i alla fall. Hoppas hon får en fin sommar och trivs på jobbet. Nu vet man att sommaren är nära när man börjar vinka och krama hej då till folk...Sen ses man igen till hösten, och de som man inte träffat under året får man träffa under sommaren. Byter umgänge under två månader. Ganska kul!

Funderar fortfarande om jag ska golfa eller inte i sommar...hmm? Hade paus förra sommaren och det ångrade jag inte ett dugg, men nu känner jag lite sug efter Kastelholm och den vackra naturen runt banorna och att få tävla lite med sig själv igen...får helt enkelt se om jag har lust att spendera den tiden och de pengarna som krävs för att spela...och om mamma lyckas övertala mig :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelieisaksson

det är de små tingen som gör livet värt att leva

RSS 2.0