dagens

Idag har vi (min karl och jag) inhandlat en ny kostym åt min karl. Den är ny, fräsch och helt vanlig svart. Hans gamla är nästan från högstadiet/gymnasiet så en förändring var behövlig. Den kan nu skickas på kemtvätt, för det är ju bra att ha två, en gammal och en ny. Vi har också lyckats klämma in en långpromenad - nu har jag ont i benen och alla leder som finns i fötter, knän och höft. Bra jobbat! Kämpar på!

Senare ska jag, ja Emelie, den som inte är det minsta intresserad av sport, ska och titta på fotboll. Helt frivilligt! Kan man tänka sig. Det enda jag kan om sport och det enda jag "hänger med" på är det som jag hamnar och titta/lyssna på när min älskade som är fruktansvärt sportintresserad följer sporten på tv. Men annars inte ett dugg intresserad. Jag ska inte heller titta på IFK Mariehamn som är i Åbo och spelar, nope inte det. Jag ska med Jenny och titta på en div. 2 match, två lag som jag inte alls kommer ihåg vilka är, men det lär säkert bli intressant...Det är vackert väder i alla fall, det spelas ju utomhus och jag är med Jenny. Det kommer att bli kul tror jag! En känsla av sommar när man är och (för mig) slötittar på fotboll, oftast hänger jag inte alls med i matchen...haha..jag brukar titta på annat, vad folk har på sig m.m. Det är okej för mig bara det är okej för Jenny..haha..

Trevlig avslutning på helgen - den sista i Åbo för ett bra tag fram över....kul eller tråkigt? Jag vet inte riktigt måste jag säga.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelieisaksson

det är de små tingen som gör livet värt att leva

RSS 2.0