På bussen

Varje morgon åker jag i en skruttbuss, ja det är verkligen en skruttig en! Den skakar och gnisslar och sätena är bruna och smala. På tal om just smala säten, när bussen är full och man hamnar att sitta bredvid en kille så får vi helt enkelt inte plats på ett säte. När jag sitter ytterst så breder killen ut sig så att jag nästan hamnar ut i gången och sitter jag innerst så får jag sitta intryckt mot bussväggen och fönsterrutan - inte mysigt alls! Det är så skönt de få gångerna som man får sitta ensam eller när det är en nyare buss, på något sätt får man helt okej plats två stycken i de nyare?!

Mitt gull är på resande fot idag, kommer hem imorgon kväll. Jag sitter därför i skolan (ska också och träna) och kollar mail m.m. Märkte nästan direkt jag kom hem att jag gärna skulle ha satt mig vid datorn, men den är med och reser. Jag tycker i allmänhet inte att jag är beroende av sådana saker, kan bra vara utan både mobilen och datorn för en dag, men blir det tråkigt och om man undrar någonting så känner man sig ändå ganska handikappad nu utan den där datorn. Men jag har annat att pyssla med hemma - det finns alltid någonting att göra hemma!

Praktiken rullar på. Känner att det är bra att denhär praktiken kom nu eftersom flera saker som man hamnar att göra så kanske jag har gjort för ett år sedan. Ska jag sedan göra dessa saker i sommar så är det jätteskönt att ha fått träna lite nu tillsammans med handledare som kollar att jag gör allting rätt! Men måste erkänna att jag känner mig lite osäker när jag glömmer hur jag ska göra något som jag faktiskt borde kunna nu och handledaren måste komma med råd och tips, men så är det väl för de flesta hoppas jag..
Imorgon jobbar jag kväll, skönt att få en sovmorgon! På fredag ska jag vara på laboratoriet och ta blodprover hela förmiddagen och sen får jag se vad som händer, ska bli kul i alla fall! Veckorna går snabbt!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelieisaksson

det är de små tingen som gör livet värt att leva

RSS 2.0