missbruk

En ung man ±25 år kommer ut ur en byggnad går längs gatan och viker in i en gränd. Han ställer sig med ryggen mot trafiken och tar fram en spruta, han tar ur armen ur tröjan och står och injiserar innehållet. När han är klar viker han ut ur gränden och går tillbaka in i byggnaden.

Detta är vad jag såg när jag gick längs gatan och sökte efter frälsningsarméns inlämningsstation som jag för övrigt inte hittade då de har stängt och flyttat. Han vek in i gränden mittemot där jag stod och funderade vad jag i hela friden skulle göra med mina klädkassar. Jag vet inte vad han injiserade men någonting säger mig att man inte viker in i en gränd och sticker sig i armen om det är något lagligt i sprutan...don´t think so. Tragiskt i alla fall. En kille som jag aldrig skulle ha tänkt tanken att skulle göra något sådant om jag mött honom på gatan, kanske därför jag blev att titta och undra vad i hela friden han höll på med....såg så frisk och hälsosam ut - hur länge till?

Har fått mycket gjort idag i alla fall! Kläderna lämnade jag sedan in i en second hand affär som jag passerade, gick in och överlämnade kassarna och hon såg nöjd ut och tackade. Nu slapp jag dem. Har via telefon bokat tid till frissan här i Åbo, klipp+färg nästa vecka och så var jag till optiker och bokade tid för syntest, flera år sedan sist. Allt fixat på svenska så klart och det gick jättebra!  Ska bli intressant att få veta om synen blivit sämre..hoppas inte. Fick skolarbete gjort på f.m. och det blev två timmar på stan och helt förvånad kom jag hem Utan att ha handlat någonting - otroligt!


Kommentarer
Anonym

åh fy vad tragiskt. Usch. Avskyr sånt där!

2009-03-24 @ 16:22:16
mia

det va jag...varför försvinner namnet fast man fyllt i det?!

2009-03-24 @ 16:22:43
Emme

Ja usch!

Det är för att sidan laddar upp och då försvinner namnet om man skrivit det före sidan är färdig :)

2009-03-24 @ 17:25:23


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelieisaksson

det är de små tingen som gör livet värt att leva

RSS 2.0