Gnällkärring

Idag:
  • Skriva och struktuerar om lite på mitt ex.arbete
  • Gå till skolan och skriva ut texten som jag lyckats få ihop så här långt
  • Gå ner till torget och köpa färsk frukt, nötter..
  • Yoga
  • Städa??
  • Johan och jag är bortbjudna på middag ikväll - Trevligt trevligt!

Ibland glömmer jag bort att män och kvinnor är olika. Ja, alla som någon gång bott tillsammans med en man vet att vi Är olika. Vi tänker, känner, prioriterar och gnäller olika! Vi är helt enkelt olika. Men det som gör att det funkar är att man respekterar att man är olika och att man försöker kompromissa lite med sina principer och tänka på den andra, då blir det balans. Men som sagt ibland glömmer jag bort att vi fungerar olika. Jag väntar mig reaktioner, känslor, tal så som jag själv skulle reagera, tala, göra och blir ibland besviken. Men det fungerar ju inte så, då skulle jag ju vara tillsammans med med själv. Då blir jag påmind att han gör saker på ett annat sätt som kompletterar mina sätt - och då funkar det. Men det gäller att komma ihåg att vi är olika - annars kan man bli en riktig gnällkärring, och vem vill ha en sån?! Inte jag i alla fall! Sedan finns det förstås tillfällen då man nästan måste vara en gnällkärring :) eller hur?!

Vet inte hur jag kom att tänka på det ↑...men det är bra att reflektera och fundera lite.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelieisaksson

det är de små tingen som gör livet värt att leva

RSS 2.0