tyst och stilla

Vinden är vild idag. Det knakar och brakar i huset.Det är kallt.Jag saknar min varma, gosiga famn.

Inne är det lugnt och stilla. Min syster sover efter vak och jag har en inre stress över mitt ex. arbete som jag tänkt arbeta på när det är dåligt/tråkigt väder, som idag. Men det verkar inte som att jag får "ändan ur vagnen" idag heller..borde få en början i alla fall på min handbok som jag ska laga..bara en början..början som låter så enkelt är det tyngsta, jobbigt och tungt att börja, lättare att fortsätta..

Imorgon börjar jag jobba. Börjar med inhopp på servicehemmet för att sedan börja mitt vikariat om två veckor på hemsjukvården. Men efter imorgon jobbar jag hela sommaren. Det är då tiden börjar gå fort igen. Har haft tre lata dagar nu som gått ganska sakta eftersom jag passat på njuuuta och ta det lugnt. Sen kommer jag inte att lyckas hänga med igen...blir vilsen, förvirrad och snurrig...Men det är kul att jobba, det hör ju till att jobba på sommaren och förtjäna lite extra pengar, när lönen kommer så jublar jag, då är det värt att arbeta hela sommaren. Men också, faktiskt, för att det är kul, slött att vara ledig när alla andra jobbar, gå och lata sig - nä, inget för mig.

tick, tack, tick, tack..
klockan går
jag hör hur den slår
i det tysta rummet
det hörs inget annat
jag står stilla
i mina tankar är det liv
allt går runt
verkar lugnt
men är vilt, det är kaos
inne
tick, tack, tick, tack


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelieisaksson

det är de små tingen som gör livet värt att leva

RSS 2.0