En krans, en snaps och trevligt sällskap

Idag har varit en ganska galen, trevlig, mysig (kaffe med Mia) och bra dag. Bilden på id-kortet blev faktiskt helt ok, jag ser glad ut och det är det viktigaste för mig för det representerar både hur jag är och hur jag vill vara. Blev lite extra motiverad nu att få mitt ex.arbete färdigt när det står "sjukskötare" Emelie Laakso på kortet, yes! Bara examen som fattas nu då :)
Massagen var underbart skön, fick en "ny" rygg tror jag. Jag glömde tyvärr mitt halsband där, men det hämtas en annan dag. Dessutom var jag till apoteket och när jag skulle betala hade jag till på köpet glömt mina pengar hemma + kortet..haha..hon skrev ett bankgiro till mig så att jag kan betala nu istället, hemma...kände mig ganska bortgjord, åker hela vägen till stan utan att kolla att allt är med...haha...snurriga emelie var i farten, och dessutom är det inte första gången, förra gången var Johan med i Åbo och fick betala för att jag hade glömt kortet hemma. Så kan det gå hörni!

Imorgon är det då midsommarafton. Jag ska vara på jobb 12-20. Men fira ska jag givetvis göra, lite smått i alla fall. När jag slutar ska jag nämligen åka till en fest där nära och kära firar. Sedan ska jag på jobb på lördag kl 08. Men det tar jag när det kommer..haha..Någon gång nu och då kan man sova för lite, det gäller att prioritera. Men självklart ska man ju sköta sitt jobb men lite trött tycker jag att man får vara midsommardagen! På söndagen börjar jag först kl 16, så på midsommardagen kan jag fira lite extra med ett glas rött kanske...haha...eller två.

Trevlig midsommar! Frys inte för mycket, ha varma kläder, ingen bryr sig ändå hur man ser ut efter några snaps. Kör inte om du dricker, promenera istället för det är ju ljust hela natten! Sköt om Er mina söta och ha en trevlig helg!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelieisaksson

det är de små tingen som gör livet värt att leva

RSS 2.0