Äntligen

Äntligen är solen och värmen här! Jag njuter och säger bara äntligen äntligen äntligen. Livet känns redan mycket lättare och framför allt Roligare!

Midsommar kom och gick - den blev riktigt bra! Jag fick njuta av mycket god midsommarmat på jobbet, eftersom vi firade där med både klienter och utomstående, det var mysigt! Sedan fick jag vara med på fest, jag dök upp efter jobbet och körde för fullt, tog ett glas rött och dansade i garaget...haha..jag var på festen tre timmar men allt som ska hända på en fest hände, det var riktigt skoj! Tre timmar fick räcka eftersom jag till skillnad från alla andra i sällskapet endast hade avnjutit ett glas vin och för att jag skulle köra på jobb till 08. Lördagen spenderades på jobbet och hemma i soffan med lite godis från kiosken, söndagen var lugn och skön. Fick vinka hej då till mitt gull, vilket var trist som vanligt men vi ses igen på fredag kväll! Första gången jag kommer att vara i Åbo under sommaren, endast över helgen men ändå..

Första dagen på mitt "riktiga" sommarjobb och jag trivs som fisken i vattnet! Jobbet kommer att vara jättebra!

En gubbe frågade mig igår kväll när jag jobbade: "Nämen, är du här igen? Hur många timmar har du jobbat denhär veckan riktigt?? Jag svarade : "Jaa du, jag tror det blir en och en halv veckas arbete" Han sa: "Nääe, jag tror absolut att du har arbetat ihop timmar för två veckor jag...ojoj..." Han skulle ha sett mig idag igen så skulle han väl ha svimmat...haha..en ledig dag på 10 dar, undra inte på att han tyckte att jag var där så mycket. Men snällt att han tänkte på mig!

Nu ska jag ut och njuta av solen som skiner så vackert, kaffe och vattenmelon utomhus - sommar! Tror jag tar en cyckeltur till mormor också.
 
"Nu är det sommar, nu är det sol, nu är det koskit i hagen"


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelieisaksson

det är de små tingen som gör livet värt att leva

RSS 2.0