Allt och ingenting egentligen

Jobbar på för fullt, nästan. Det är antingen lugnt eller full aktivitet med olika kontroller och en massa pappersarbete som måste göras. KUL! Känns utmanande och det är det jag ville denhär sommaren - få pröva mina fräscha sjukskötarvingar!

Soligt och underbart, fantastiskt varmt ute! Önskar jag kunde vara ute hela dagarna och bara slappa, men då skulle jag ju inte få några pengar i slutet av sommaren och ingen erfarenhet heller för den delen. Det får räcka att vara ute hela em/kvällen, sola lite, gå ut och gå långpromenader! Härligt är det i alla fall! Den som klagar på värmen nu borde snöpas som min mormor så vackert skulle ha uttryckt det.

Igår var jag på barnkalas! Mitt älskade gudbarn Amanda fyllde sex år! Tyvärr glömde jag kameran hemma antagligen på grund av förvirring eftersom jag alltid är noga med att ha den med när hon fyller år osv. Så därför kan jag inte sätta upp någon söt bild på henne. Trevligt var det i alla fall och hon hade fått en kanin av sina föräldrar, en vädur/löwen - urgullig verkligen och mjuk och gosig...Kommer själv ihåg hur kul och mysigt det var att ha kanin, när de låg i famnen så satt jag ibland och viskade en massa hemligheter, för den berättade ju inte vidare. Åh, barndomsåren! Bara att acceptera att barnasinnet får leva vidare inom en eftersom kroppen och det så kallade livet ändrar med åren...+ och - med det. Just nu är det ganska bra!

Imorgon drar jag med Viking Line över till Åbo. Till min älskling som antagligen kommer att stå på bryggan och invänta min ankomst....haha..nä, det blir nog bussen till torget och en promenad hem där han väntar. Hemma hos Oss♥

*Ut och njut av solen!!*

                                                                                                  


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelieisaksson

det är de små tingen som gör livet värt att leva

RSS 2.0