juli nu?

Oj nej vad dagarna går och veckorna och snart känns det som att sommaren kommer att hinna ta slut innan jag har upptäckt att sommaren är här för iår...äsch päsch...

Idag hade fått ett samtal från en kär gammal vän. Vi var bästisar och fortfarande finns hon i mina tankar och vi träffas ungefär en gång per år. Och varje gång vi träffas är det som igår. Jag tycker om den sortens kontakter och relationer som fungerar oavsett om man träffas varje vecka eller varje år. Vi ska träffas snart. Det ser jag fram emot! Vänner ska man vara rädd om!

Regnigt idag, men det gör inte så mycket, det känns istället ganska skönt. En kväll att måla, läsa, sitta/ligga i soffan och titta på tv, avsluta med att ligga på spikmattan och sen bara förflytta sig till sängen. Livet är ändå rätt så bra...min ångest börjar sakta lägga sig till ro och jag har en plan i mitt huvud som hjälper mig med den...att göra lite åt gången - inte allt på en gång - det mäktar ingen med, så det så!

stilla stilla sover hon
hennes läppar är röda
hennes kinder som len aprikos
hon ler
i sömnen
hennes egen dröm
hennes egen värld
ingen vet
det är bara hennes..
sovande, drömmande, leende


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelieisaksson

det är de små tingen som gör livet värt att leva

RSS 2.0