tisdag

Somnar varje dag i bussen när jag är påväg hem. Det är naturligtvis skönt att slappna av men jag vet inte om det är bra eller dåligt. När jag sedan vaknar (10 min före min hållplats) så är jag nyvaken och jag är en sån som inte kan vila på dagen för jag blir på dåligt humör. I alla fall, när jag kommer hem känner jag mig seg och frusen,  det kanske inte passar mig att sova i bussen, men vad ska man göra i 40 minuter?! Jaha, nu fick jag dåligt samvete över att jag sitter och funderar på så små saker när andra har det tuuuusen gånger värre...men så är det...man kan inte hålla på tänka på andra hela tiden, jag måste ju få fundera på mitt buss sovande också :)

Fick ett brev idag. Från paret som vi bodde hos i Norge under de 8 veckorna som vi var där. Jag skickade ett julkort till dem och så fick jag ett fyra sidor långt brev tillbaka. Det är väldigt trevligt MEN jag ser knappt vad det står så det kommer att ta ett tag innan jag förstår allting i brevet, hon har skrivit på norska och med skrivstil...inte det lättaste att tyda det kan jag säga!

Har lite studieångest, men jag orkar inte studera på kvällarna under praktiken och så är det bara. Ska försöka nu under helgen som kommer för jag har ingenting planerat - ska inte planera in någonting heller, måste hinna ikapp så att jag inte blir stressad senare...måste läsa in mig lite på mitt examensarbete också, har haft paus från det i 2 veckor nu...har nästan glömt bort mitt ämne..haha..tala om att förtränga!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelieisaksson

det är de små tingen som gör livet värt att leva

RSS 2.0