orka

Igår var jag till skolan och jag hittade en hel del material som passar in på mitt ämne. MEN att orka gå igenom och läsa allt??!! Har suttit med mina artiklar nu hela morgonen och jag börjar faktiskt bli trött på att läsa om hur man bygger upp en relation och det engelska språket. Jag har inga problem med att läsa engelska artiklar men eftersom det ändå inte är mitt modersmål så tar det lite längre att få en tydlig helhetsbild av artiklarna - deras poäng. Men man måste fortsätta bara..

Idag ska jag i alla fall ner på stan en sväng - det var ett tag sen. För ovanlighetens skull har jag faktiskt ingen större lust att ge mig iväg till stan. Jag går bara för att jag har saker jag måste köpa. Min lust att gå på stan blev nog säkert mättad av att jag gick så mycket innan julen. Men det passar ändå som ett bra avbrott i studierna :) Usch, jag känner mig som en riktig plugghäst...haha..varje dag läsa, läsa, läsa.

Jag undrar också vad som har hänt med ett par av mina blommor? Den ena orkideén har snart tappat alla sina vackra gröna blad, jag har två blad kvar...En annan blomma så håller också på att tappa sina stora vackra blad, de är nu gulaktiga. Åh bara de inte dör...Jag gissar att de är sura för att de fick vara kvar här i Åbo över julen utan vatten...nu får jag ta den smällen. De kanske bara luras med mig? Annars säger jag att jag köper nya och slänger dem i sopis..haha då kommer det säkert fler vackra blad! Mormor brukar köra med hot och hennes blommor är alltid jättefina, ska göra som henne :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelieisaksson

det är de små tingen som gör livet värt att leva

RSS 2.0