om man bara visste

Skulle kännas skönt att veta (ibland) hur framtiden ser ut. Nu pratar jag inte om något påhittat astro utan varje människas framtid. Det kan ju vara trevligt att inte veta om framtida besvär och sjukdomar, men livet i sig skulle vara trevligt att få en inblick i. Just nu vet jag vad jag har för framtid det närmaste året - plugga färdigt. Men t.ex. Johans framtid är ett ?, nu blir han snart klar och det är en svacka i antal arbeten som passar hans utbildning. Vi vet faktiskt inte alls hur den framtiden ser ut just nu, endast några månader framåt. Detta är ju förstås lite stressande. Det som däremot känns bra i alla fall är att Det Ordnar Sig Alltid. Det har jag upplevt så många gånger. Tror man så ordnar det sig. Nu fick jag det skrivet så nu behöver jag inte fundera mer på det. Allt ligger i någon annans händer ändå :)

Snart ska jag på examensarbetsmöte - då får jag äntligen veta exakt vad det är som jag ska skriva om och arbeta med, hoppas min idé blir godkänd!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelieisaksson

det är de små tingen som gör livet värt att leva

RSS 2.0