Nytt år, nya utmaningar

Är tillbaka i Åbo nu. Måndag morgon, Johan på jobb och jag har börjat med skolarbetet. Har suttit en timme och kan inte göra mera nu, måste få mitt förslag godkänt innan jag kan fortsätta söka artiklar om ämnet som jag är intresserad av. Börjar bli motiverad men är fortfarande lite stressad inför nästa vecka, allt jag måste hinna med innan seminariet. Men jag tar det med ro.
Igår kändes det både roligt och jobbigt att komma tillbaka. Roligt att träffa mina vänner, bo i Vårt hem igen, återgå till mina rutiner och vanor. Jobbigt för att jag vet vad jag har framför mig under våren i skolan, det är mycket kallare än på Åland, tråkigt att lämna vänner och släkt efter sig.
Men redan nu känns det ganska bra! Jag känner att jag har det mesta under kontroll och det är mysigt att sitta med "Godmorgon sverige" i bakgrunden när jag sitter vid datorn :) En kopp kaffe om en stund.

Lite bilder från mitt jullov!



                                      



 



Julafton, god mat, paket, härliga promenader, nyårsfirande och när vi skulle åka kom vintern till Åland.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelieisaksson

det är de små tingen som gör livet värt att leva

RSS 2.0