Åbo-Pargas

Inte så farligt att pendla igen. Hade ångest hela kvällen igår över att måsta börja pendla, men nog gick det bra ändå imorse. Praktikplatsen verkar helt ok. Det är en verksamhetscentral som är öppen på dagen, dit kommer det psykiskt sjuka kunder för att få göra lite aktiviteter under dagen. Man pysslar och pratar med dem. De kommer dit och får göra vad de känner för, antingen är de med på någon aktivitet eller så får de sitta och bara ta det lugnt. Verkar jättebra tycker jag! Ska försöka vara påhittig och pyssla med dem som vill, det tycker ju jag också är kul!

Några lärare har faktiskt reagerat på vår arbetstyngd och nu ska de ha möte och gå igenom allt som vi har och se hur de skulle kunna ändra det lite så att vi inte har allt på en och samma gång. Detta måste jag säga är en positiv överraskning! Trodde de bara skulle ha oss att jobba på för fullt....hoppas på en liten förändring i alla fall, kanske en deadline bort.

Nu ser jag fram emot sommaren! Johan och jag kommer väl antagligen att vara ifrån varandra, vilket är BLÄ! Men det ska bli kul att få arbeta som vik. sjuksköterska! Jag hoppas jag får ett roligt arbete..Men ska se om gulle får svar tidigt från sina arbetsansökningar för i så fall så kanske jag hänger på :)

Idag är det handla mat och eventuellt röra på mig lite...promme/gym/yoga??


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelieisaksson

det är de små tingen som gör livet värt att leva

RSS 2.0