lökar

Mina dagar på hemsjukvården är nu mer eller mindre likadana, olika människor med olika krämpor m.m Men allt som allt samma. Mina sysslor är mestadels desamma också, blodprover, mediciner mm.

Igår var det en kvinna någonstans i vårt hyreshus som skrek och gorma under eftermiddagen. Vi tänkte såklart att nu har hon riktigt kommit ihop sig med sin karl. Men det konstiga var att vi endast hörde hennes röst..? Hon höll på till kl 20 på kvällen. Jag förstod inte vad hon gorma för det var på finska, men Johan sa att hon svor över någon väldigt mycket. Vi gick och la oss extra tidigt igår (21!!) och då gorma hon igen, vaknade kl 23 och hon skrek fortfarande. Jag börja misstänka att denna kvinna kanske har psykiska problem, eftersom hon skrek samma saker hela tiden och ingen svarade...När jag steg upp kl 06 hörde jag henne igen. Ojoj...hoppas det ordna sig för henne till slut för nu när jag kom hem var det i alla fall tyst i huset.

Mina tulpanlökar som kommer!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelieisaksson

det är de små tingen som gör livet värt att leva

RSS 2.0