Hemsjukvården

Dag 1 på hemsjukvårdspraktiken

Den var en mycket intensiv kan jag jag meddela! Jag började 10, vilket var skönt. Fick direkt följa med på hembesök vilket var kul och sedan blev det introduktion och en massa hälsande på en hel massa nya människor..ojoj..Trodde att jag skulle få sluta kl 16 fastän jag börjat 10 Men min handledare ville ha med mig på ett hembesök senare på e.m. Man kan ju inte säga nej första dagen så jag följde snällt med - det var jätteintressant tro mig, inget fel i det men jag hade liksom planerat hela e.m. redan. Kom hem kl 19, gick och handlade och satte mig i soffan först kl 21. En tung men intressant första dag.

Dag 2

Idag har jag fått träffa många trevliga och intressanta gamlingar! Dagen har gått snabbt. Jag har bland annat fått dela mediciner, kollat blodsocker, blodtryck, gett injektion samt tagit blodprov. Så lite har jag haft att pyssla med idag :)

Somnade så skönt i bussen - som turen var vaknade jag på mitt vanliga ställe, jag har inbyggt var jag ska vakna tydligen vilket är bra så slipper jag ha mobilen att ringa. Men ska nog fundera på att ha det för någon gång så kanske man slappnar av och somnar riktigt djupt och vaknar först vid endstationen...

Hade tänkt träna idag men jag tror inte att det blir något utav det -TYVÄRR! Min träningskompis har andra planer ikv och jag Vet att jag inte kommer iväg utan sällskap idag, men så är det. Är man trött så är man trött och då kanske det är bäst att vila någon dag extra.

Har inte blivit någon semla för mig idag - men jag sörjer inte för det - fick i söndags och det räckte för mig


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelieisaksson

det är de små tingen som gör livet värt att leva

RSS 2.0