Unna dig en skön stund

Idag hämtade jag mitt arbete, min inbundna bok. Det är fint. Bläddrade igenom det lite snabbt och är ganska stolt faktiskt. Idag hade vi idé timme ang. utvecklingsarbetet som man ska skriva till hälsovårdarexamen. Jag fortsätter med min teori och fördjupar den, sedan ska jag hålla en presentation för hälsovårdare har jag tänkt. Öppna upp deras ögon och sinnen, kanske ge dem nya tankar kring hur man kan arbeta. Ja, det känns helt ok faktiskt. Bara att börja...

Det har varit soffan + filt + te + bok nu på eftermiddagen - perfekt kombination under en mörk och rå dag som denna. Älskar dagar då jag bara kan strunta i allt och fokusera på det jag vill just precis nu, ibland måste man få en paus och kunna unna sig en stund tillsammans med en bra bok t.ex.. Egentligen hade vi ett studiebesök idag igen, men jag ville inte pina min alltför snälla klasskompis att sitta och tolka i över en timme igen, så jag skippade den. Studiebesöket var säkert jättebra bara för att jag stannade hemma...brukar vara så. Men det kommer ett på svenska som jag ska följa med på, till Folkhälsan. Borde ha pluggat också eftersom vår lärare är sjuk (ingen föreläsning), men det orkade jag inte idag. En annan dag tar jag tag i barnets utveckling och arbetet på barnrådgivningen.

Julstämningen börjar smyga sig på. Jag har börjat lyssna på julmusik och de sista klapparna ska inhandlas inom de närmaste dagarna. Trevligt! På lördag ska jag och Johan (och många fler) på ÅSLs julfest, som brukar vara mycket trevlig! Så det börjar närma sig! Mycket spännande och roliga saker händer just nu!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelieisaksson

det är de små tingen som gör livet värt att leva

RSS 2.0