Lördag

Om Idol. Tyckte om Calle från det att han kom in och satte sig blygt framför juryn, men jag trodde nog inte att han skulle ta sig till finalen. Jättekul! Däremot visste jag att Erik skulle vinna hela grejen, vilket var helt rätt. Årets låt är ju faktiskt bra, ett stort plus! En mysig Idol-kväll med mögelost, kex och pepparkakaor.

Imorse hade vi klockan att ringa, gulle måste läsa på tent. Men jag höll på med något riktigt viktigt i mina drömmar så jag förstod inte vad det var för oljud när det ringde vid 10tiden. Efter frukost och lite tentläsning tog vi en långpromme, mot slutet började det snöa. Det är ganska fint när det blir vitt på marken.

Hade tänkt gå ner på stan och handla, men jag orkar inte idag. Jag var igår men blev så trött när jag gick där kokhet pga den varma jackan inomhus och alla människor som stressar omkring för att hinna köpa sina sista klappar. Jag gick hem trött och tom i huvudet. Köpte endast lite smått till kvällens julfest. Ikväll ska jag ha en svart klänning med svart paljettbälte och röda bollar i öronen :) Eller något annat...

Igår var jag på samtal med vår programansvariga lärare på vårdlinjen. Jag fick höra många fina ord! Uppmuntran till att orka med det sista och se på framtiden med positiva ögon! Jag har ju alltid tänkt, att någongång ska jag kanske åka utomlands och jobba. Hon uppmuntrade mig verkligen och sa att vår examen som är "General nurse" gäller inom EU och om jag åker utomlands är det bara att visa mitt EU-betyg och läsa det som det landet vill, ex. farmakologi sen är det bara att jobba. Känns kul att veta att man faktiskt kan arbeta var som helst i hela stora världen! Men jag sticker ju ingenstans utan mitt gull förstås, vi har varit ifrån varandra tillräckligt under de här åren.

Världen står öppen - bara att hoppa i!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelieisaksson

det är de små tingen som gör livet värt att leva

RSS 2.0