julpyssel

Måste snart tvätta mig. Jag ska en sväng till Hugos och handla en massa köttfärs till köttbullar, och hämta in ved från lidret. Jag har pysslat. Jag slår in mina julklappar, lyssnar på julmusik och lagar mina egna "God Jul" kort till paketen. Då hinner man inte ens tvätta tänderna..haha..men jag ska efter kaffet. Går och mumsar pepparkakor. Jag har det mysigt!

Igår. Vi var ut och gick nästan två timmar. Jätteskönt och fint ute. Vintern är verkligen här. Men enligt väder rapporten så kommer det väl att hinna smälta bort lagom till julafton, tråkigt eftersom det ändå hör till här uppe i norden att julen ska vara vit...
   
Buuu i skogen.....Johan måste skotta fram sin bil när vi kom hem...

En notis!
I Åbo kan jag sitta och njuta av en kopp kaffe ensam - det är ingen som lägger märke till mig, jag får sitta och njuta i lugn och ro. På Åland däremot känner man sig som ett offer. Jag tog en kaffe igår, ensam. Det är bara jag och ensamma äldre män som fikar ensamma på Åland, tydligen. Alla andra sitter i sina gäng och pratar om året som gått, var de ska ha förfest på juldan m.m. Jag ville helt enkelt ha en kaffe och jag hade ingen att fika med, men kunde tyvärr inte njuta av den riktigt, hällde i mig och gick....kändes som att alla satt och tittade på "den stackars ensamma tjejen som tydligen inte har några vänner att fika med..." Men idag sitter jag hemma och fikar ensam OCH njuter!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelieisaksson

det är de små tingen som gör livet värt att leva

RSS 2.0