fridfullt..

Kaffekopp efter kaffekopp...behövs på en söndagsmorgon när dagen handlar om att få saker och ting gjorda. Jag ska rätta det allra sista på ex.arbetet innan jag skriver ut det och går med det till tryckeriet imorgon. Ska bli underbart skönt att få överlämna det och få tillbaka det inbundet - för sent att ändra - duger som det är!

Läser inför tenten som jag har imorgon. Ser framför mig en av de där mardrömstenterna som tar flera timmar att skriva bara för att läraren kräver utförliga förklaringar och motiveringar i svaret - tröttsamt.

Söndag - idag är det Finlands dag - flaggan är i topp - ska tända två ljus idag. Känns mysigt. Sötnosen ligger och snusar i sovrummet. Fridfullt. Lugnet börjar komma, min trötthet och brist på motivation berodde på en sak som jag inte tänkt på tidigare.. Men nu börjar det svänga när jag vet vad det var! Härligt!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelieisaksson

det är de små tingen som gör livet värt att leva

RSS 2.0