Annandan

Idag kommer mormor och hennes särbo hem till oss på lite julmat. Trevligt. Min sötnos har intagit soffan och vilar ut efter nattens äventyr på stadshotellet. Jag har hunnit gå ut och gå en timme, det var riktigt skönt ute!

Julen blev en trevlig och fridfull tillställning hemma hos Johans familj. Maten var god och klapparna var fina. Är riktigt nöjd över mina klappar iår! Jag har tydligen varit snäll för jag hade en ganska stor hög med paket vid mina fötter :) Kul!

Igår var vi då alltså ut till hotellet. Först skulle jag köra sen skulle jag åka taxi med eckerö gänget och sen blev det att köra egen bil i alla fall. Det kändes lättast så eftersom det inte var säkert att både jag och Johan skulle få plats i en bil hem på natten och taxi får man vänta flera timmar på om man har otur. Skönast att kunna åka hem när man vill. Jag hade jättekul igår. Vi var på förfest i stan, där var det diskussioner om allt möjligt och mycket skratt över gamla minnen, hade lite ont i kinderna efteråt.
Vi fick stå en stund i kö innan vi kom in till Arken, men vi fick varm glögg så det gjorde inte så mycket. Inne var det fullt med folk, träffade människor som jag inte sett sedan högstadiet och det börjar ju bli några år sedan, så det var kul. Försökte dansa men fick inte riktigt plats, fick istället knuffar och slag av alla viftande armar och (förstås) drinkar över mig... När jag körde hem var jag riktigt nöjd och glad. Tyckte faktiskt att det var riktigt kul att vara ut och träffa en massa (gammalt) folk. Intressant var det också att stå bredvid dansgolvet och observera alla minst sagt beruskade som dansade, vissa mer utmanande än andra och på ostadiga klackar...haha.. Jag njöt av en kopp kaffe och log för mig själv, konstaterade att det var ett smart val att vara nykter :)

Njuter vidare av annandagen ute på laaaande♥



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelieisaksson

det är de små tingen som gör livet värt att leva

RSS 2.0