just nu

Imorgon börjar skolan. Japp, på riktigt. Det är flera känslor som regerar i min kropp inför det kommande året, många nya utmaningar, många frågetecken och givetvis förväntan (positiv sådan). Jag har ETT år kvar och det påbörjas imorgon, slutet på sjukskötarstudierna och en ny intressant fortsättning in i hälsovårdarens arbete. Jag ser även fram emot att träffa alla vänner som jag inte träffat på hela sommaren, det ska bli riktigt kul! Och inte att förglömma Gymmet med Jenny!

Nu till kräftskivan som vi var på igår. Vi var 20 stycken på en ö som har bussförbindelse till Åbo, det tar c. 30 min. (Tänk om det skulle fungera så bra på Åland med bussen? Då skulle det nog minska med biltrafiken, om de flesta faktiskt kunde ta sig fram med bussen). I alla fall så hade vi jätte jättekul! Vi åkte dit på eftermiddagen och hem åkte jag och Johan (vi var uppe med tuppen) med bussen halv tolv. Det är en härlig plats, vädret blev vackert och varmt och sällskapet var roligt på alla sätt och vis! Alla utom ett par sov över, det var skönt att slippa tänka på att ta sig hem, vi gick också och la oss först vid 05 tiden...precis som det ska vara! Kräftor, snaps, sång, skrik, bad, prat, skratt, dans och fantastisk stämning! Idag har jag avnjutit en skön söndag med att handla mat, baka bröd, tvätta lite kläder och ligga på sängen med en bra bok! Fastän man festat kan man faktiskt få saker och ting gjorda, det handlar om diciplin (och ork)...




(fler bilder lägger jag inte upp eftersom jag inte vet om alla vill vara med..)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelieisaksson

det är de små tingen som gör livet värt att leva

RSS 2.0