snart över och förbi

Imorse tog sommaren slut. Pang, bom sa det. På Riktigt. Mina kusiner åkte nämligen härifrån för denna gång och hösten kändes i luften. Jag tycker inte om att erkänna att jag känner hösten i luften och framför allt tycker jag inte om att måsta erkänna att sommaren snart är mig förbi. Så underbar, så varm, så härlig...så fruktansvärt kort! Men så är det, jag är ett solens barn, så jag får helt enkelt bita ihop och se hösten och den kommande vintern i vitögat. Men njuter såklart till fullo av de dagar som har värme och sol med sig nu...until the end...haha...som att världen skulle gå under...men nästan - faktiskt.

Dryga veckan kvar på sommarjobbet. Undrar hur många tabletter jag delat i dosetter? Undrar hur många blodprov jag tagit?! För det är många mediciner och massor av blodprover hela tiden och injektioner och..ja allt möjligt som jag pysslat med, framför allt kanske prat med patienter, anhöriga, läkare, vårdare m.fl. Toppenjobb helt enkelt. Jepps.

På underbara, härliga, fantastiska FREDAG åker jag till Åbo! Efter nästa vecka åker jag "på riktigt" för att stanna för hösten. Men nu ska jag främst åka för att få träffa mitt söta, fina hjärta! + ta med mig lite kläder för att inte ha såå tung väska senare.  

Många böneämnen just nu. Mycket som händer människor runtomkring oss som behöver en tanke eller två.

Lämna aldrig hoppet
 för då lämnar du
chansen till livet


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelieisaksson

det är de små tingen som gör livet värt att leva

RSS 2.0