kataloger

Min karl sitter på en pub, dricker öl och kollar fotboll, manligt bara värre. Jag var nämligen in till puben och mycket riktigt var det nästan bara män där inne, vad jag kunde se i alla fall under den korta "hej" visiten. Själv har jag varit nere på stan och spenderat lite pängar igen. Jag tycker om att gå på stan i Åbo, fastän det är litet så får man ändå vara anonym och strosa i lugn och ro, inget stohej. Jag kom hem med kantareller (som ska frysas in), fotoalbum ( jag  framkallar fortfarande mina bilder, limmar in och skriver i album, visst skulle jag inte tacka nej till en digital fotoram men just nu håller jag mig till mina fotoalbum), ett par höstskor (fina, bruna och med gå-långt-klack). Inte så många saker men det var strosandet som var poängen, avslappnande.

Kataloger! Vi har just fått IKEA katalogen inkastad i hallen - yes! Inspiration, fantasi, billigt....dregglar...bara ett år kvar sen kanske man får bo någonstans där man faktiskt kan göra något utav sin bostad, ändra lite och fixa. Men nu drömmer jag mig bort i katalogernas värld, klädkataloger tycker jag också om. Ska beställa kläder från H&M snart också...mums.  Jag handlar inte så mycket men oftast sånt som jag faktiskt använder, även på stan blir det inte så ofta impulsköp. Jag köper sånt som jag fastnar för och som jag vet att jag inte kommer att sluta tänka på om jag går hem...om jag inte känner så brukar jag oftast lämna affären tomhänt.

Det är riktigt skönt att vara "hemma" i Åbo, om jag ska vara ärlig längtar jag lite till den 24.08. då jag kommer hit igen med allt mitt pick och pack...konstigt att man kan älska en stad som man titt som tätt måste spela turist i för att bli förstådd, kanske det är tjusningen för mig och alla utmaningar som jag får möta? vet inte....kanske....

ischlu pischlu


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelieisaksson

det är de små tingen som gör livet värt att leva

RSS 2.0