Full rulle & sommaren började NU!


Smile!
Årets första gurka i landet.

Det är full fart i mitt lilla liv just nu. På jobbet är det fullbokat med besök och mycket oföutsägbara saker händer hela tiden som så klart också tar sin tid att fixa. Men oj vad glad jag är att vi haft så mycket praktik under min utbildning och att jag fått göra så mycket varierande saker under de veckorna för nu har jag verkligen fått användning av både den teoretiska och praktiska kunskapen jag fått.

Idag började Emelies sommar på riktigt! Jag har varit ner till Marsund, till mormor och badat för första gången i sommar. Jag skäms lite för jag har aldrig tagit mitt första dopp såhär sent på sommaren, men vad ska jag säga?! Det har ju varit kallt i vattnet..Men nu blir det bad varje dag!! Min kusin har sett både en säl och en orm i vattnet nedanför mormor, men de är räddare för oss än vad vi är för dem tror jag :) Jag plaskar på.

Mamma och jag gör om lite ute, det blir jättefint. Mönstret kom jag på, vågor och sen ska vi sätta stolar och ett bord så att man kan sitta och fika....Mysigt och framför allt snyggt!
 

Helgen som var, snart kommer ju en helg igen..ojoj..tiden går, tiden går...som vanligt hänger jag inte med.
Vi myste, åt kräftor och hade roligt tillsammans som vanligt! Vi hade vår privata kräftskiva - jag har nog världens härligaste kille som överraskar mig varje gång jag anläder till Åbo! Underbart! Jag är lycklig, väldigt lycklig!

    
Min duktiga kock som lagar kantarellstuvning! Slurp!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelieisaksson

det är de små tingen som gör livet värt att leva

RSS 2.0